بدعي يسعد قلبك ربي /الشاعر محمد كمال.. شاعر مصر

بدعى يسعد قلبك ربي 
طول العمر وتفضل جنبى
 راضيه بحبك طول عمري 
والأحزان بتبعد عنى
وأنا وياك عايشه حياتى
غير البسمه إيه يفضل لى
أنا محتاجه قربك منى
تشعر حبى وتسكن قلبى
الأيام بتمر بسرعه
لما تغمر قلبى بحبك
ارجع تانى وغير رأيك
مين غيرك أنت إللى فاضلى 
ولاأم هتعوض حبك 
ولاأب يسند فى الشده 
ولاحتى الأولاد هتعوض
نظرة حب بتخرج منك
يا حياتى وحبيب الروح
أيوه بحبك أيوه ببوح 
من غيري يستاهل قلبك
وأنا عشقاك يا حبيب الروح
شايفه منك نظره غريبه
ناظره مليانه تنهيده
لو حاسس إنى زعلتك
قول ياحبيبى قول وأنا أصالحك 
لو كنت فاكرني مخصماك قلبى مسامحك

أنا عارف إنك حيرانه 
وليلاتى بالليل سهرانه 
عايزه تعرفى ايه غيرنى
أنا هاحكى وبكل أمانه
إهمالك ليه نسانى
إنى مخلوق بس عشانك
طول الوقت مش حسانى 
ناسيه حبى ومتجهلانى
الغنوه غنتها عشانك 
والألحان أخرجها قلبى
والصوره عمرها ماهتكذب
أنا شايفك مش حاسه بحبى
لو كنت أستاهل منك 
تفضلى طول وقتك نكرانى 
يبقي خلاص عيشى حياتك 
وانسى غرامى وانسى حنانى 
والفيس مليان رغبات
ناس عايشه تكتب سلامات
باشاره ليهم من صابعى 
نتقابل بسمه وقبلات 
حافظي علي حبك ليه
هتلاقى عطف وحنيه
ولو يوم بعدتى بحبك
فى ١٠٠٠ بتنادى عليا
ونهاية كلامى بقولك
أنتى حبيبتى وضى عنيا
لو لحظه بعدتى عنى
بشعر إنى  وحيد فى الدنيا
بقلم محمد كمال 
شاعر مصر

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يافؤادي /الشاعر المبدع سالم ذنون شهاب.. العراق

يقول المرء فائدتي ومالي /الشاعر العراقي المبدع سالم ذنون شهاب

سجن موحش /الشاعرة المبدعه آمنه بنت وهب