وكان حلم /الشاعر المبدع احمد جابر سويلم

------- وكان حلم ------كلمات الشاعر احمد جابر سويلم
وكان حلم وكنت انا المسؤل
وضحكاية توصلنى للمجهول
وافوت امشى ومشي يطول
وانا عارف خيطان الوصل
مابينى وبينه مهش موصول
وتنهيده فى حيرة قلب بات
حيران مهش دارى باسم اليوم
انا الحيران وانا الثكران
وانا اللى جوى احزانى بطويها
يدق القلب ويقلى استنى
اقوله ياقلب زمان كان حب
وكان املى وحلم جواى
وتيجى الصدمة بفراقه يضع منى
واتوه واغرق فى احزانى
والاقى كل احلامى جواى سراب
وليل عتمه ظلامة ضباب
واشيل حمل فوق حملى
واقول ياصبر فين بابك
اشيل صبر على صبر
وافوت اتحك وجواى بتالم
ورغم طعم المر هتحمل
ياطلة بدر فيتانى ونسيانى
طريق الشوك زرعتيه فى اغصانى
وليه ترمى كمان حزنك فى احضانى
هشيلك ولااشيل هم احزانى
واشوف الفرحة معديه وفيتانى
واشكى همومى فىسطورى
وكان حلم وكنت انا المسؤل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يافؤادي /الشاعر المبدع سالم ذنون شهاب.. العراق

يقول المرء فائدتي ومالي /الشاعر العراقي المبدع سالم ذنون شهاب

سجن موحش /الشاعرة المبدعه آمنه بنت وهب